Az így kimentett ASZTAL.GSM file mérete 3352 Byte
A 3D leírás a következo:

! Document name: Asztal
!
!
!   Név       : Asztal.GSM
!   Dátum     : 2002. január 27.
!   Változat  : 6.50 
!   Írta az ArchiCAD 
!

MULX	A/    1.2
MULY	B/    0.8
MULZ	ZZYZX/    0.7
BODY    -1
MODEL SOLID
RESOL       36
GLOB_SCRIPT_TYPE =      3
GLOB_CONTEXT =      3
GLOB_SCALE =     25
GLOB_NORTH_DIR =      90.0
GLOB_FRAME_NR =     -1
GLOB_EYEPOS_X =     4.153637
GLOB_EYEPOS_Y =    -4.458193
GLOB_EYEPOS_Z =     2.540475
GLOB_TARGPOS_X =     0.655772
GLOB_TARGPOS_Y =     0.39885
GLOB_TARGPOS_Z =     0.7
BODY    -1
BODY    -1
BODY    -1
BODY    -1
BODY    -1
BODY    -1
BODY    -1
BODY    -1
GLOB_HSTORY_HEIGHT =     3.00
!!Slab-004
PEN        100
GLOB_LAYER = "Floors"
GLOB_ID = "Slab-004"
GLOB_INTID =      5
BODY    -1
cPRISM_ "Chrome", "Chrome", "Chrome",
             5,     0.65,
            0.1,    0.1,     15,
            0.15,   0.1,     15,
            0.15,   0.15,    15,
            0.1,    0.15,    15,
            0.1,    0.1,    -1
BODY    -1
!!Slab-004
GLOB_INTID =      6
BODY    -1
cPRISM_ "Chrome", "Chrome", "Chrome",
             5,     0.65,
            0.1,    0.7,     15,
            0.15,   0.7,     15,
            0.15,   0.65,    15,
            0.1,    0.65,    15,
            0.1,    0.7,     -1
BODY    -1
!!Slab-004
GLOB_INTID =      7
BODY    -1
cPRISM_ "Chrome", "Chrome", "Chrome",
             5,     0.65,
            1.1,    0.1,     15,
            1.05,   0.1,     15,
            1.05,   0.15,    15,
            1.1,    0.15,    15,
            1.1,    0.1,     -1
BODY    -1
!!Slab-004
GLOB_INTID =      8
BODY    -1
cPRISM_ "Chrome", "Chrome", "Chrome",
             5,     0.65,
            1.1,    0.7,     15,
            1.05,   0.7,     15,
            1.05,   0.65,    15,
            1.1,    0.65,    15,
            1.1,    0.7,     -1
BODY    -1
!!Slab-003
ADDZ        0.65

GLOB_ID = "Slab-003"
GLOB_INTID =      4
BODY    -1
cPRISM_ "Pine", "Pine", "Pine",
             5,     0.05,
            0.0,     0.0,     15,
            1.2,     0.0,     15,
            1.2,     0.8,     15,
            0.0,     0.8,     15,
            0.0,     0.0,     -1
BODY    -1
DEL   1

Az objektum fejléce (a !-lel kezdodo sorok megjegyzések)
Ide bármit írhatunk
pl.:
a file neve
a készítés dátuma
a programverzió  
a készíto neve 

Eloször egységnyi méreture transzformálja 
x irányban
y irányban
z irányban
BODY  -1 esetén a program számolja ki a test státuszát.
Az aktív leírás megjelenítési módja. MODEL SOLID=tömör test
RESOL 36 beállítja a kör "felbontását" 36-ra (36 oldalú sokszög)
általános leírás típus  GLOB_SCRIPT_TYPE =3    3D leírás
megjelenítés környezete GLOB_CONTEXT = 3       3D nézet
rajz lépték             GLOB_SCALE = 25        M=1:25
a terv északi iránya    GLOB_NORTH_DIR = 90.0   
az aktuális kép száma   GLOB_FRAME_NR = -1    (animációnál)
a kamera helyzete (x)   GLOB_EYEPOS_X = 4.15        csak a 
a kamera helyzete (y)   GLOB_EYEPOS_Y = 4.45  perspektív nézetben 
a kamera helyzete (z)   GLOB_EYEPOS_Z = 2.54      érvényes az  
a célpont helyzete (x)  GLOB_TARGPOS_X = 0.65     animációra
a célpont helyzete (y)  GLOB_TARGPOS_Y = 0.39         és
a célpont helyzete (z)  GLOB_TARGPOS_Z = 0.7      állóképre
ez valami programhiba
hogy
ennyiszer
irja 
le,
hogy
BODY    -1

saját szint belmagassága!   GLOB_HSTORY_HEIGHT = 3.00 
Ez az elso láb 
100-as (fekete) tollal rajzol
az elem fóliája, a "Floors" fólián jött létre eredetileg
az elem ID száma (a beállításoknál megadott)
az elem belsô ID száma (program készíti, ami nem módosítható)

CPRISM_ hasáb, felsô, alsó és oldal anyaga egyaránt "Chrome",
a poligon 5 pontból áll, 0.65 méter magas
x1=0.1,  y1=0.1,  maszk1=15,
x2=0.15, y2=0.1,  maszk2=15,
x3=0.15, y3=0.15, maszk3=15,
x4=0.1,  y4=0.15, maszk4=15,
x5=0.1,  y5=0.1,  maszk5=-1 , az elso és utolsó pont ugyanaz


második láb


bal alsó koordinátája: X1=0.1, y1=0.7







a harmadik láb


koordinátája: X1=1.1, y1=0.1




a negyedik láb




koordinátája: X1=1.1, y1=0.7





az asztallap
az alját fel kell emelni 0.65 m-re



anyaga felül, alul és oldalt "Pine"
5 pontból áll és 0.05 méter magas (vastag)
mérete 1.2x0.8 méter





egy (utolsó) koordinátatranszformáció törlése

Töröljük ki a feleslegeket és alakítsuk át paraméteresre!
Definiáljunk néhány paramétert:
v: asztallap vastagsága (5 cm)
d: láb keresztmetszeti mérete (5 cm)
c: láb beljebb az asztal szélétol
m: asztal magassága
m_lap: asztallap anyaga "Pine"
m_lab: asztalláb anyaga "Chrome"
A 3D leírás a következő:

! Document name: Asztal
!
!
!   Név       : Asztal.GSM
!   Dátum     : 2002. január 27.
!   Változat  : 6.50 
!   Írta Kiss Zsolt 
!

cPRISM_ m_lab, m_lab, m_lab,
            5,     m-v,
            c,     c,     15,
            c+d,   c,     15,
            c+d,   c+d,   15,
            c,     c+d,   15,
            c,     c,     -1

ADD c,b-c-d,0
cPRISM_ m_lab, m_lab, m_lab,
             5,     m-v,
            0,     0,     15,
            d,     0,     15,
            d,     d,     15,
            0,     d,     15,
            0,     0,     -1
DEL 1

ADD a-c-d,c,0
cPRISM_ m_lab, m_lab, m_lab,
             5,     m-v,
            0,     0,     15,
            d,     0,     15,
            d,     d,     15,
            0,     d,     15,
            0,     0,     -1

ADD 0,b-2*c-d,0
cPRISM_ m_lab, m_lab, m_lab,
             5,     m-v,
            0,     0,     15,
            d,     0,     15,
            d,     d,     15,
            0,     d,     15,
            0,     0,     -1
DEL 2

ADDZ  m-v
cPRISM_ m_lap, m_lap, m_lap,
             5,     v,
            0,   0,     15,
            a,   0,     15,
            a,   b,     15,
            0,   b,     15,
            0,   0,     -1
DEL   1

Az objektum fejléce 
Ide bármit írhatunk
pl.:
a file neve
a készítés dátuma
a programverzió  
a készíto neve 

Az elso lábat a globális koordinátarendszerben adom meg
CPRISM_ hasáb, anyaga m_lab,
a poligon 5 pontból áll, m-v magas




az elso és utolsó pont koordinátái azonosak

a koordinátarendszert toljuk el a második láb pozíciójába
második lábat adjuk meg lokális rendszerben 






majd töröljük a transzformációt

a koordinátarendszert toljuk el a harmadik lábhoz
majd írjuk  le a harmadik lábat, 
(másoljuk le a másodikat)





de most ne töröljük a transzformációt, hanem
az elozohöz képest adjuk meg a negyedik láb
helyét
a negyedik lábat szintén másolhatjuk





most két  transzformációt kell törölnünk

az asztallap
az alját fel kell emelni m-v magasságra
anyaga m_lap
5 pontból áll és v vastag
mérete a x b méter



az utolsó koordinátatranszformáció (ADDZ m-v) törlése
A 3D leírás a következo:

! Document name: Asztal2
!
!
!   Név       : Asztal2.GSM
!   Dátum     : 2002. január 27.
!   Változat  : 6.50 
!   Írta Kiss Zsolt 
!

MATERIAL m_lab
ADD c,c,0
BLOCK d,d, m-v

ADD 0,b-2*c-d,0
BLOCK d,d,  m-v

ADD a-2*c-d,0,0
BLOCK d,d,  m-v

ADD 0,-(b-2*c-d),0
BLOCK d,d,  m-v

DEL 4

MATERIAL m_lap
ADDZ  m-v
BLOCK a,b,  v
            
DEL   1

      

Az objektum fejléce 


a file neve
a készítés dátuma
a programverzió  
a készíto neve 

A BLOCK elemnek nincs anyag paramétere, ezért
 állítsuk be a globális anyagparamétert
A koordinátarendszert toljuk el az elso láb pozícoójába
a lábat BLOCK elemmel adjuk meg

toljuk el a koordinátarendszert a második,


a harmadik és


a negyedik láb bal alsó sarkába
és természetesen és adjuk meg a lábakat.

majd töröljük a transzformációkat

Állítsuk át a globális anyagparamétert
az asztallap az alját fel kell emelni m-v magasságra
és adjuk meg a lapot

az utolsó koordinátatranszformáció (ADDZ m-v) törlése