! nszög ablak 3D 1.0
!
! Kiss Zsolt
!-------------------------------
ADDY r
FOR i=0 to n
PUT COS(i*360/n) * r
PUT SIN(i*360/n) * r
PUT 15
NEXT i
WALLHOLE n+1, 1, GET ((n+1)*3)
FOR i=-1 to n+1
PUT COS(i*360/n) * r
PUT SIN(i*360/n) * r
PUT 0, 0
NEXT i
TUBE 7, NSP/4, 127,
0 , 0 , 0,
0 , 0.1 , 0,
0.12, 0.1 , 0,
0.12, 0.06 , 0,
0.1, 0.06, 0,
0.1, 0, 0,
0 , 0 , 0,
GET (NSP)
rb = r-.1/cos(180/n)
FOR i=0 to n
PUT cos(i*360/n+alfa) * rb
PUT sin(i*360/n+alfa) * rb
PUT 15
NEXT i
ADDZ .04
CPRISM_ m,m,m, n+1 , .02,
GET(NSP-1), -1
|
Az ablak eltolása
A kontúrpoligon pontjainak feltöltése a verembe
A "falluk" elkészítése
A tok (TUBE) pályapontjainak feltöltése a verembe
ablak tokkeresztmetszet leirása
a tok pályájának "leívása" a veremből
az üvegezés sokszög köré írható kör sugara
Az üvegezés pontjainak feltöltése a verembe
Az üvegezés helye
Az üvegezés hasábja
Az utolsó (első) pont maszk megadása
Az utolsó pont maszkértéke a veremben 15,
de ezt nem olvassuk ki / GET (NSP-1)
|
! nszög ablak 3D 2.0
!
! Kiss Zsolt
!-------------------------------
r = A/2
ADDY r
ROTZ 90
DIM x [100]
DIM y [100]
FOR i=-1 to n+1
x [i+2] = cos(i*360/n+alfa)
y [i+2] = sin(i*360/n+alfa)*a/b
NEXT i
FOR i=0 to n-1
PUT x [i+2]*r,y [i+2]*r,15
NEXT i
WALLHOLE n, 1, GET (NSP)
FOR i=-1 to n+1
PUT x [i+2]*r,y [i+2]*r,0,0
NEXT i
PEN 1
TUBE 7, NSP/4, 127,
0 , 0 , 0,
0 , 0.1 , 0,
0.12, 0.1 , 0,
0.12, 0.06 , 0,
0.1, 0.06, 0,
0.1, 0, 0,
0 , 0 , 0,
GET (NSP)
rb = r-.1/cos(180/n)
FOR i=0 to n
PUT x [i+2]*rb, y [i+2]*rb, 15
NEXT i
ADDZ .04
CPRISM_ m,m,m, n+1 , .02,
GET(NSP-1),-1
|
A köré írható kör (ellipszis) befoglaló mérete
legyen A és B, a sugár így legyen A/2
Ha nem forgatjuk el az ablakot, a kezdő csúcspont
legyen felül.
Definiáljunk egy x és egy y tömböt,
ide tároljuk el egy egységnyi sugarú n oldalú sokszög
pontjainak x és y koordinátáit.
Később már csak a sugárral kell beszorozni!
Tegyük a verembe a pontok koordinátáit
A tömbindex mindíg pozitív egész szám!
Tegyük a verembe a pontkoordinátákat
és a maszk értéket.
Lyukasszuk ki a falat!
Tegyük a verembe a pálya x, y koordinátáit
a tömbből, a z (0) és a forgatás (0) értéket.
A tok
A tok keresztmetszet leírása
Hívjuk elő a veremből az összes ott tároltat!
az üvegezés sokszög köré írható kör sugara
Az üvegezés pontjainak feltöltése a verembe
Az üvegezés hasábja
Az utolsó (első) pont maszk megadása
Az utolsó pont maszkértéke a veremben 15,
de ezt nem olvassuk ki / GET (NSP-1)
|